• ✩✩✩✩✩✩
  • 2

MALTA video 2014

God morgen!

Da var videoen endelig ferdig! Har ikke så mye å skrive, så kos deg med videoen.

(Hvis du eller en venninne har lyst til å reise på språkreise med EF til neste år, så kan du bestille brosjyre HER.)

Comino by day (blue lagoon)

Da va det helg, og første uka på skolen er unnagjort. Sitter enda med valget på hvilken programfag innenfor samfunnsfag jeg skl velge bort. Har lyst på begge programene, men vet at jeg ikke begge samtidig. MEN det va ikke det jeg skulle skrive innlegg om.  I dag fikk jeg gått igjennom bildene fra da vi var på Comino - blue lagoon. Vi tok båt over fra Sliema til Comino, når vi ankom ble vi møtt med en fjellside med masse solparasoller, salgsboder, herlig blått vann og masse masse folk. Området var bare fantastisk! Jeg forelsket meg med plassen,  føltes som man var på i himmelen, skulle ønske at vi bodde der.  Vannet var krystallklart, med lyseblå farge (som man ser på bildene.) Hvis man skal bare dra på ferie til Malta, anbefaler jeg deg å dra til Comino en tur, jeg synes det er en must nu, når man er der!

Er snart ferdig med videoen fra Malta, har litt finpuss og slutten igjen. Håper jeg får publisert den i løp av i mårra kveld, kommer ann på nettet her, jeg er på hytta nu. Får krysse fingrene mine for at alt går etter planen

-Graduation-

Da er man kommet hjem fra en helt fantastisk sommer ever! Skulle legge ut denne innlegget på fredagen, men da hadde jeg problemer med overføringen av bildene. Bedre sent enn aldri, eller?    Den nest siste dagen i Malta, hadde vi graduation. Der vi fikk tildelt hatter og vitnemålet + karakter. "Seremonien" var en enkel og rask en, der lederne danset EF-dansene for oss og så ble man ropt opp og fikk beviset. De tre siste ukene på språkreisen har vært utrolig minnerikt. Jeg er evig takknemlig for å ha opplevd Malta sin kultur, historie og utstråling. Man har også fått ny læring innen reise, ansvar og språk og man har blitt kjent med mange trivelige personer verden over! Selv om man var innom sykehuset og var syk store deler av turen, har oppholdet i helhet bare positivt!

I mårra får jeg mac-en tilbake, klarte å krasje den rett før jeg dro til Malta. Tok masse videoer under turen, skal prøve å lage videoen ferdig i løp av uka.

noen bilder fra graduation dagen

TUSEN TAKK TIL EF og foreldrene mine for denne turen!

-EF beach club-

//HER

Siden jeg ikke er i form til å dra på aktiviteter og skole i dag. Og når jeg allerede ligger her og ikke har noe å gjøre , tenkte jeg kunne skrive litt om EF beach club. Det er et område for oss EF studenter, der vi kan slappe av og chille. Til nu har vi vært der tre ganger, men i mårra er det mulighet å dra dit for de som vil det. Cluben ligger i Cresta Quay, som er ca halv time kjøretur unna Sliema. (Under oppholdet er vi mye på utflukter til andre byer/plasser. Vi er sjelden i Sliema, så det blir endel bussturer til de forskjellige aktivitetene.) På beach cluben organiserer ulike vannaktiviteter som "bananaride", "paragliding", "speedboating"  og osv. Andre muligheter er å ta seg en dukkert i det klare og blåe havet, eller ligge å sole seg og nyte siste sommermusikken. For de som er litt mer spilleinteresserte så er det satt opp x-boks og wii. Prøvde faktisk fifa for første gang, og laget mitt vant...hehe nybegynnerflaks. ☺ På baksiden av cluben er det et område, som er egnet for de som vil spille volleyball. Selvfølgelig er det mye mer man kan gjøre. Men dette er de meste kjente tingene som EF beach club tilbyr. EF beach club er en av de koseligste og beste EF områdene som jeg har vært innom på turen!

Måtta ta noen bilder fra noen andre, som hadde lagt ut (lagt link til de). Hadde tatt endel bilder av hele området, men var uheldig å slette flesteparten av de.  Jaja, men her er de bildene som ble bevart:

✿ Ha en fortreffelig dag videre!

#summer  #vacation#blogg #hverdag #sommer #fot #ferie #trening #sol #mat #EF #efmoment #sliema #beach #livet

-Sykehusbesøk-

Ikke la tiden gå så fort, jeg vil ikke at reisen skal nærme seg slutten. Har lyst å være her og aldri reise hjem! Den siste uke har vi hatt morgen skole, som vi si at vi har aktivitetene på ettermidagen og kveld. Noe som var ganske høvelig, selv om det var tungt å stå opp rundt 7 for å rekke bussen til skolen. Dagene har gått som en klokke sang, vi har gjort noe hele tiden. Det har vært ulike partyer, utflukter og aktiviteter, som varer til kl 10 eller 11 (i helgene) på kveldene. Så man kjeder seg ihvertfall ikke her, så EF skal ha al"krediten" for underholdningen. Siden jeg har vært så utslitt om kveldene + at nettet er mest aktive av oss studenter da.

Trist å tenke på at nu har man gått inn i den siste uka på språkreisen. Håper jeg blir frisk til helga, har vært forkjølet stort sett under hele turen. Kommer virkelig til å savne Malta og folkene, å kunne dra å sole seg, for så og dra rett til skolen. Hvor herlig er ikke det? Kommer et seinere innlegg om skolemiljøet og lærer måten.Tenke å lage "oppsummering"  av turen i kategoriserte innlegg når jeg kommer hjem, har prøvd i hele uka å lage innlegg, men det har vært så vanskelig å få lastet opp bilder.

I dag ble jeg igjen på hotellet, fordi tidligere i dag fikk jeg et pusteanfall og fikk problemer med å puste. Siden jeg fikk lite oksygen til hjernen besvimte jeg og ble sendt på sykehuset. Ting går bedre og jeg har fått medisiner for å lindre forkjølelsen og hosten. Siden stort sett alle var på EF arena, er nettet supert Skal prøve å få meg litt søvn, er trøtt etter flere timer på sykehuset. I mårra er shopping før skolen, for så tivoli på kvelden.

Ha en fin kveld og sommer videre