• ✩✩✩✩✩✩
  • Forsiden
  • 0

Liten hjerte, sterke ord

Må bare legge denne videoen selv, så den på bloggen til mammatilmichell. Videoen er fra 1992, men fremdeles er punktene hun tar opp er enda en viktig tema etter flere år! det jeg ble imponert  var at hun er bare 12 år gammel og stå frem for flere folk og tale med sterke ord er så ubeskrivelig imponerende. Jeg synes hun er en veldig modig jente og du ser hun "brenner" for å fortelle det hun engasjerer seg for!

Jeg ambefaler deg å ta 6 minutter av din tid og se denne videoen, du kommer ikke til å angre!

....

Ja, hvor ble dere av? hvor ble helga av? Det har gått allerede en uke siden skolestart, føltes som om dt var i går jeg gikk opp til aulaen og møtte medelevene. Har fått en koslig klasse som jeg ser frem til å gå i 3 år med :) Har blitt kjent med nye og føler at denne skole skoleåret kommer til å bli artig og innholdsrik. Skole blir dobbel så bedre hvis du har noen som kan få deg til å smile og gjøre ting posetivt!  Er spent på what the future har å by på.

Sitter å har en naturfagslekse til i mårra så sitter å koser meg med den i kveld, heldigvisk kommer en topppunkt er at kjære ska komme innom etter gitarøvelsen hanes, blir kos! I mårra så er dt forografering på skolen og da får vi endelig pc-ene, da blir dt enklere å følge med siden alt går via pc og da slepper vi å se på en storskjerm. Reiser også til Oslo i mårra ettermiddag og kommer hjem til fredagen så en snartur bore denne gang. Kjenner at jeg begynner å bli lei av å resie hver månede selv om dt er for dt beste! Får vell hedde beck to work før han kommer, kos deg/dere! :D

Bursdagskos

Heisann hoppsann ;)

Long time no see, i det siste har ikke fantasien og blogge lyst vært så høy,har ikke hadd så lyst til å sette meg ned å skeive innlegg, ta bilder og sånnt i det siste. Og samtidig har jeg vært travel stortsett hver dag som også har gjort til at det ikke ble noe posting. Nu som skolen e startet på full guffe, jeg ska begynne å danse igjen + jobb så kommer det nu innlegg her i ny og ned!

I går hadde en av mine gode venner bursdag, han Bjørn-Tore. Så det ble selvfølhelig feiring og den tok sted på peppez, der fikk vi mange ballonger, bursdags hatt og bursdagsbarnet fikk issssss fra peppez. Vi satt og lekte med ballongene og heliumet, haha, har ikke hadd det koselig på en god stund. Etter alle va gode å mette gikk vi te han Bjørn-Tore og ble servert verdens beste *nam* og snoppps, vi ble å se pain and gain, til jeg ble hentet og det bar rett til hytta. Det var en hyggelig kveld med gode venner!

Outfiten for bursdagen i går:

summerday to remember #2013

HOLA alle sammen!

Da har tiden bare flydd og slutten på sommeren er skremmende nært, sku ønske dn tok aldri slutt, samtidig som æ vil ha vinter og snø. I mårra er ferien over for denne gangen og neste etappe begynner, ska bli litt kos å komme i gang.  Denne sommer har vært utrolig innholdsrik og helt sykt, sitter å smile av minnene.

BULGARIA MED FAMILIEN

rett etter klasseturen pakket jeg kofferten og dro til Bulgaria med mamma og pappa, hadde to fine uker i varmen, va bare deilig å ligge på stranden og ladde batteriene, opplevde nye ting og møtte hyggelige folk, spiste x antall pannekaker med nutella *nam*, ja rett og slett bare slappe av!

50 ÅR FEIRING

SOMMERFEBER

Dager etter stakk jeg til byen for å ha en awesome uka med fantastiske folk, underholdning og glede. Hva kan man si en uke med aktiviteter hele tiden nesten uten hvile :)

GEORGIA MED LGS

Etter å vært hjemme en stund ble kofferten pakkert igjen og rettet mot Georgia med gjengen, kan rett og slett si at uka va noe av dt beste som jeg har vært med på, å møte folk fra "hele" europa. Dt va deilig å være i varmen, bruke sommerklærne og sola, blir faktisk gla når dt e sol :D

KOS MED VENNER OG NYTE FERIEN

De dagene jeg ikke va på reisefor har jeg nytet fri med venner og kjære, spist masse god mat, nytet dt gode været hammerfest har fått, hadd koselig coslpay piknik, tullet og bare slippet seg selv løs! ^^

Hva kan jeg si si, en vellykket sommer!

Georgia tur!

Heia, håper du har hatt en fin sommer til nu!

da er man kommet hjem fra en herlig tur i Georgia som er en av grunnen til fraværet hær, kom hjem for 4 dager og har stortsett jobbet helt siden jeg landet i norge. Så har ikke hatt den perfekte tiden til å sette meg ned og ordne bildene og skrive, der har ikke helt gått opp for mæ at æ har faktisk vært i Georgia og at dt er under en uke te jeg begynner på videregående. Ska bli så synsykt rart å ikke se gammelklassen, men er samtidig klar for å prøve noe nytt!

Da vi ankom Georgia tidlig på morgen ble vi møtt av varme, kuer og råkjøring, tuting og non-setebelte. resten av nasjoeene sku ikke komme før løp av natten og morgen så vi brukte fritiden på å gå rundt å se hva Georgia hadde å by på før vi vende nesen til Rostavi camp der vi spiste lokal mat som ikke helt va min smak pga de hadde ett eller annt krydder som de hadde i enhver mat de lagde (nesten) -.-" Dagen derpå var alle nasjonene ankomet så vi var tilsammen 7; Norge, Amrmenia, Belarus, Germany, Georgia, Slovenia og Hviterussland, den dagen brukte vi på å bli kjent, gjøre aktiviteter og av-rustet engelsken min x) De neste dagene hadde vi aktiviteter som varte fra mårra og kveld, dt va city gamre, national game (skiløp, egg springing og sekkeløp), vi hadde olypic leker; der vi lagde dans og kostyme og konkurerte mot hverandre. Ble sjokkert over at jeg og Eva (fra norge) kom på 3.plass "bronsje" av jentene, go girls. I to dager pakket vi i sekker og dro fra Rostavi til en camping telt der vi sov i telt for 2 dager, under veis til og fra stoppet vi for å se litt av Georgia, ett fint land! Dagen etter vi ankomet campingen gikk vi 1.6 min til en foss som het water fall. Hadde glemt skolene hjemme (Norge) så jeg gikk i converse, stolt! Det va også andre aktiviteter som blant annet; leker, quiz og presentasjon av landene våres der vi brukte denne video for fakta og morsomhet :)

Bildene kan si mere enn jeg kan beskrive!

Den siste dagen va veldig tungt, for æ har vært så heldig å få lov til å oppleve en herlig gjeng med så mye posetivt å gi, dt va ingen som gikk alene og kjedet seg. Under turen sp filmet vi harlem shake med meg i skeleton kingurumien, va rå artig å filme dt, legg dt på bloggen når dn e ferdig...Vi brukte dagen i vakre Tiblisi der norge gjengen m/2 georgian dro til en gate med bare butikker, der ble dt seff shopping. På kvelden ble vi hentet i taxi og kjørt til en resturang der vi ble servert med utrolig mye mat, dt va reneskjere julemiddagen. I rostavi camp va dt en baseng som jeg/vi aldri tok tiden til å bruke, men siste dagen måtte vi bare ta en natt bad timer før vi skulle dra. Flyturen hjem ble ikke smooth som vi trudde fordi flyet fra Georgia va 3 timer forsinket som gjorde at vi ikke rakk flyet fra Amsterdam. Når vi sku ordne flye videre seff gjorde at vi ikke rakk Oslo flyet selv om vi hadde 8 timers vent i Oslo....Jaja Amsterdam va jo et svær flyplass så kan jo ikke akkurat klage på at vi måtte vente der. Da vi kom til Oslo om kvelden og ankom hotelet som vi måtte sove over ble vi møtt med den fine rommet, den va stor! dt va jo som en suite, herlig etter en lang dag på flyplassen!

Gjett hva, lingnende prosjekt ska holdes i norge, belivit or not! XD

HERLIG UKE!

off to go!

Da er man ferdig pakket, passet er klart, musikk lastet ned og påkledd til reise, e på tur ut for å reise me ambulansflye som mamma jobbe på, de kommer nu så jeg sitter på de og flyr te alta og venter der. ska møte resten av reisefølget som æ ska være med i 12 dager sammen med 24 andre ungdommer i kveld,turen gåt te Tiblisi i Georgia der de har en samlig for de som har lgs + de med søsken (venner), er utrolig spent over hva turen ha å by på! det ska komme ungdommer fra forskjellinge land og vi er reprensentanter for Norge, det som e awesome er at alle e finnmarkinger! Er ikke sikker på om dt er noe nett til å blogge under turen, men kommer en oppdatering når æ kommer hjem.

Bussen går om 10 min så må hive mæ rundt for å rekke den. Du og dine får fortsatt ha en minnerikt sommer med latter og glede og gode venner! :)

Herlig!

Yohooooo!

Håper du har en hadd en fin dag te nu! stod opp grytidlig for å dra og handle ting te reisingen, nu sitter jeg her og tenker på gårsdagen som va en utrolig koselig dag med folk. Det hva kanskje ikke sol men varmen var der, vi satt der og tullet, spiste, danset og mye mer og tiden bare flydde fra oss. Folk kom og noen gikk og slengte seg ned med oss, turister vinket og mye latter ble det! Det var en dag som var rett og slett minnerfullt. Men dagen stoppet ikke der, etter at vi hadde tatt kvelden ble det kveldsbading ved breidablikkvannet med Tage, Varg, Marie, Snorre og Sina-Marie. Vanne va kaldt/varmt og æ va dn første uti, men da æ stod opp fra ble æ en forsenpinne :) dagen avsluttet med en herlig kveldstur med kjære før en utslitt jente la seg etter en fantastisk dag som selvfølgelig går i minneboka!

(ikke alle e her, men dt va stortsett de som holde ut hele dagen)